איפה את אהובה פלייבק קריוקי

 125.00

מק"ט: אין מידע קטגוריה:

איפה את אהובה פלייבק קריוקי

( גרסת יהורם גאון )

האזן לדוגמית פלייבק

האזן לדוגמית קריוקי/כתוביות

 


יהורם גאון (נולד ב-28 בדצמבר 1939) הוא זמר, מגיש טלוויזיה ורדיו ושחקן ישראלי. חתן פרס ישראל לזמר עברי. נמנה עם הבולטים שבזמרי ישראל.
גאון נולד, גדל והתחנך בשכונת בית הכרם שבירושלים, בנעוריו למד בתיכון בית הכרם (שלימים נקרא ליד”ה). בן זקונים לשרה לבית חכים ולהיסטוריון, המשורר ועיתונאי הלאדינו משה דוד גאון. אביו, צאצא למגורשי ספרד, נולד בבוסניה בשנת 1889, ועם עלייתו ארצה שימש כמורה לעברית. לאחר זמן מה נשלח ללמד עברית בקהילה היהודית באיזמיר שבטורקיה, שם הכיר את שרה, אמו של יהורם. לאחר זמן קצר עלו שניהם יחדיו ארצה והקימו משפחה בישראל.
ליהורם גאון שלושה אחים: יגאל, כלילה ערמון ואיש העסקים בני גאון.
שירותו הצבאי עשה גאון בלהקת הנח”ל, אליה התקבל ב-1957 כשחקן. גאון לא נתפס בתחילה כזמר במהותו, עד כדי כך שבמהלך הקלטת השיר “רוח סתיו”, אורי זוהר, מפקד הלהקה, המליץ לו לדקלם את שתי השורות שניתנו לו במקום שישיר אותן, משום ש”זמר כבר לא תהיה, שחקן אולי”. גאון השתתף בתוכנית “בדרך כלל” בשנת 1959 בבימויה של נעמי פולני, שהכירה בכשרונו כזמר. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
לאחר שחרורו נמנה גאון עם יוצאי להקת הנח”ל שביקשו מנעמי פולני להמשיך לעבוד עמה. כך קמה להקת “התרנגולים”, שבה החל לשיר לראשונה, אם כי גם בה לא היה זמר דומיננטי, לצד הכוכבים העולים של אותה תקופה, בהם מי שעתידים להיות חלק מ”הגשש החיוור”: שייקה לוי וישראל פוליאקוב. בין השירים שבהם התבלט בזמרתו בתוכנית הראשונה מ-1961 היו “זמר אהבה לים” ו”ערב במסחה”. במקביל החל לשחק בתיאטרון הקאמרי, וכן בהצגה “שורש כל רע” במועדון החמאם, שבמסגרתה שר את “שיר הנשים”. בהמשך הקים יחד עם חברו ללהקת הנח”ל, אריק איינשטיין, ועם בני אמדורסקי, את “שלישיית גשר הירקון”. רבים משיריה של הלהקה היו להיטים גדולים בזמר העברי, ובהם “לילה בחוף אכזיב”, “סרנדה לך”, “אותך” ו”איזה יום יפה”. השלישייה הקליטה יחד את האלבום “אהבה ראשונה”. גאון פרש כשנה לאחר הקמת השלישייה, על מנת להתרכז בקריירת סולו. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
בשנת 1965 הוציא גאון אלבום סולו ראשון, בשם “כל העיר מרכלת עלינו”. האלבום הורכב כולו משירים שכתב יוסי גמזו, ובהם הלהיט “איפה הן הבחורות”, שנכתב על פי לחן עממי, שלושה שירים מתוך האלבום, “ליל אביב”, “אמרו לי” ו”אולי תפסיקי כבר”, הולחנו על ידי יעקב הולנדר. כמו כן נכללה באלבום גרסה עברית לשירה של להקת הביטלס “I Want to Hold Your Hand”, שבגרסתו של גמזו נקרא “זה נדבק”. כעבור שנה הוציא גאון מיני-אלבום בשם “קיץ אחד של כושר”, ובו ארבעה שירים שכתב גמזו והלחין סשה ארגוב. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
ב-1966 נסע גאון לארצות הברית על מנת ללמוד משחק. הוא שב ארצה לאחר שיואל זילברג, שעמד לביים את המחזמר “קזבלן”, נזכר בזמר הכישרוני, ופנה אליו כדי שיגיע לארץ למבחני בד. המחזה, אותו כתב יגאל מוסינזון, על רקע “השטח הגדול” ביפו, עובד למחזמר, הופק על ידי גיורא גודיק ב-1966 וזכה להצלחה גדולה, שהפכה את גאון לאחד הזמרים המובילים בארץ. שני שירים מתוכו, “כל הכבוד” ו”יש מקום” מזוהים עמו עד היום.
גאון הפך מאז אמצע שנות השישים לכוכב גדול בעולם הבידור והזמר הישראלי. בפסטיבל הזמר והפזמון של 1969 זכה בשני המקומות הראשונים, עם השירים “בלדה לחובש” (דן אלמגור/אפי נצר) ו”עץ האלון” (יורם טהרלב/מוני אמריליו). גאון שר בפסטיבל שיר נוסף, “לילה בהיר”, שהלחין משה וילנסקי למילים של שמרית אור. השיר נכלל באלבומו של גאון “בשירי משה וילנסקי”, שיצא באותה שנה והוקדש כולו לשיריו של וילנסקי. האלבום כלל להיטים כ”אמא אמא”, “יש לי חלום”, “לילה של פריחות” ו”כשהיינו ילדים”. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
עוד באותה שנה הוציא גאון אלבום בשם “רומנסות בלאדינו”, ובו שירים ששר בלאדינו, וכן אלבום בשם “שירי שבת”. אלבום נוסף שהוציא באותה שנה היה “איפה את אהובה”, שכלל גם הוא להיטים רבים, כ”איפה את אהובה” (תרגום עברי של תלמה אליגון-רוז לשיר בספרדית בביצוע הזמר הארגנטינאי לאונרדיו פאביו), “גשר אלנבי”, שהקליט עבור סרט הקולנוע “המלחמה שלאחר המלחמה”, “אזכור את הדרך” ו”רוח שטות”.
בשנת 1971 העלה גאון תוכנית יחיד, שתועדה על גבי אלבומו מאותה שנה, “בתוכנית יחיד”. בין שירי התוכנית בלט הלהיט “רוזה”, שכתב חיים חפר והלחין דובי זלצר. שירים מוכרים נוספים מהתוכנית היו “אל תשטה באהבה”, “רחל” ו”אני זוכר”, שנכתב עבור סרט הקולנוע “לופו”. כמו כן נכללה בה גרסתו של גאון לשירם של אהוד מנור ונורית הירש “אולי על שפת הים”, ששרה במקור להקת “השוקולדה”.
באותה שנה יצר גאון את הסרט “אני ירושלמי” על משפחתו הירושלמית ועל העיר ירושלים, שבמסגרתו שר מספר שירים. שירי הסרט תועדו על גבי האלבום “אני ירושלמי” שיצא באותה שנה. נמנו עליהם להיטים רבים, כ”הנני כאן”, “אני עושה לי מנגינות”, “השר מונטיפיורי” ו”מעל פסגת הר הצופים”.
ב-1972 הוציא את האלבום “שלכם לשעה קלה”, וב-1973 את האלבום “אהבה ים תיכונית”, ובו השיר “קומי צאי”, שהלחינה נעמי שמר על פי מילים של חיים נחמן ביאליק. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
בשנת 1975 הוציא גאון את האלבום “אותך שרים”. בין שיריו המוכרים היו “אנחנו לא נפסיק לשיר” ו”בית אבי”, שניהם של חיים חפר ודובי זלצר. באותה שנה יצא אלבום הופעה של גאון, שתיעד את הופעתו בהיכל התרבות. באלבום זה נכלל לראשונה שירו של גאון “המלחמה האחרונה”. כמו כן נכללו בו גרסאותיו של גאון לשירים “שיר העבודה והמלאכה”, “גולני שלי” ו”לילה לילה”.
בשנת 1976 הוציא גאון אלבום בשם “קסם מולדת”, ובו גרסאות מחודשות בביצועו לשירים שהלחין מרדכי זעירא, כ”ניגון עתיק” ו”מה אומרות עינייך”.
ב-1977 הוציא את האלבום “עוד לא אהבתי די”. שיר הנושא של האלבום, שכתבה והלחינה נעמי שמר, היה להיט גדול, והפך לריקוד עם נודע. שיר נוסף שהתפרסם מהאלבום הוא “שלום לך ארץ נהדרת”. באותה שנה הוציא גאון אלבום נוסף, “שמש עולה”.
ב-1979 העלה גאון תוכנית יחיד שהורכבה משיריהם של חיים חפר ודובי זלצר. התוכנית לא זכתה להצלחה רבה, אך התפרסם מתוכה השיר “שמרי לי על המנגינה”. שירי התוכנית תועדו על גבי האלבום “79”. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
ב-1981 הוציא את האלבום “סימני דרך”. בין שיריו המוכרים היו “סימני דרך” ו”על כל אלה” של נעמי שמר, לחניה של נורית הירש לשירים “הכניסיני תחת כנפך” של חיים נחמן ביאליק ו”לילה טוב לאהבה” של אילן גולדהירש, וכן גרסתו של גאון לשירו של יוסף שריג “אור וירושלים”. בשנת 1983 הוציא גאון על גבי תקליט שדרים את השיר “איתך בלעדייך”, שכתב נתן אלתרמן והלחינה נורית הירש. השיר זכה להצלחה רבה.
בשנת 1984 יצא אלבומו “אמצע הדרך” ובו הלהיט “בפרדס ליד השוקת”, שכתב יורם טהרלב והלחינה נורית הירש. השיר זכה להצלחה רבה, ודורג במקום השני במצעד הפזמונים העברי השנתי לשנת תשמ”ד. שירים מוכרים נוספים באלבום היו “לא תנצחו אותי”, שכתבה והלחינה נעמי שמר, ו”בואי נשוב אל הטנגו”, שכתב טהרלב והלחין שייקה פייקוב. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
בשנת 1986 יצא האלבום “אלף נשיקות”. שיר הנושא של האלבום, שכתבה מירית שם אור והלחין צביקה פיק, היה להיט גדול. פרט לו הצליחו מהאלבום גם השירים “אישה חופשייה”, “כמו חצב”, “כן כן”, “ואולי אותה שתיקה” ו”דיוקן אמי”.
יהורם גאון בסיבוב הופעות משותף עם ירדנה ארזי שנערך בחסות האגודה למען החייל. בשנת ה-40 למדינה 1988
נשיא המדינה ראובן ריבלין מארח את יהורם גאון בלשכתו במלאת לו 75 שנים
בשנת 1988 הקליט גאון בדואט עם ירדנה ארזי את השיר “אדם אחר”. השיר נכלל באלבומה של ארזי “עוד יום אחד”. ב-1989 יצא אלבומו “ירח מלא”, בהפקתו המוזיקלית של מתי כספי. מבין שיריו התפרסם הדואט שלו עם בעז שרעבי “מה יביא איתו הרוח”. באותה שנה חזר גאון לשחק במחזמר “קזבלן” שבה גילם את התפקיד המיתולוגי שעמו זוהה יותר מכל. את המחזמר הפיק בעצמו בעזרת חברת ההפקה שהקים “הפקות חמש חמש”. המחזמר זכה אמנם להצלחה בקופות, אך ההפקה נקלעה לחובות כבדים וירדה לאחר זמן מה מהבמה. גאון נקלע לחובות כבדים שאותם הצליח להחזיר רק לאחר מספר שנים.
בשנות ה-90 של המאה ה-20 הוציא גאון מספר אלבומים נוספים, שלא זכו להצלחה רבה. עליהם נמנו “נשמה”, שיצא ב-1992, אלבום הופעה בשנת 1993 ואלבום הנושא את שמו ב-1996. בשנת 1997 תכנן גאון להוציא אלבום אוסף שיכלול את שיריו המוכרים. מכיוון שהתקשה להשיג זכויות יוצרים על ההקלטות המקוריות ועל מנת לחסוך בכסף, הקליט מחדש, בעיבוד מחודש, את השירים ושיווק אותם כאוסף בן חמישה תקליטורים.
בשנת 2007 גילם את עצמו במחזמר “כמו בסרט”, כזמר ומנחה המגיע לעיירת פיתוח כדי לאתר כשרון צעיר. בסוף שנת 2008 העלה מופע זמר ובידור בשם “בכל הכבוד”, בו סיכם עשרות שנות פעילות על הבמה ושילב שירים ישנים וחדשים לצד מונולוגים משעשעים שאותם כתב במיוחד למופע. המופע זוכה להצלחה גדולה, ואף היה מועמד לפרס הצגת הבידור של השנה. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
בשנת 2013 שב גאון להקליט שירים חדשים. באותה שנה יצא אלבומו “כביום היוולדי”, שאת כל שיריו כתב והלחין עמיר בניון. את שירי האלבום עיבדו ליאור שושן ואודי תורג’מן. מבין שיריו התפרסמו השירים “תן לי כוח”, “בסוף היום” ו”לא אני ולא אתה”, שאותו שר גאון בדואט עם בניון.
ביולי 2014 הקליט גאון גרסה מחודשת לשיר “ארץ צבי”, לו נוסף בית חדש שנכתב על ידי תלמה אליגון לזכרו של רועי קליין, קצין גולני בעל עיטור העוז שנהרג במלחמת לבנון השנייה כאשר זינק על רימון יד כדי להציל את חייליו. ב־21 בספטמבר 2014 הקליט גאון את השיר “שלומי” שכתבה זלדה, אותו עיבדה נורית הירש, לזכרו של רס”ן בניה שראל, מפקד פלס”ר גבעתי שנהרג במבצע צוק איתן.
גאון נחשב לזמר מבוקש הן על ידי הקהל והן על ידי כותבי שירים ומלחינים שרצו שיבצע משיריהם. כך זכה להיות המבצע המוכר בהרבה להיטים של נעמי שמר (כגון: “עוד לא אהבתי די” ו”סימני דרך”) ושל הפזמונאי חיים חפר והמלחין דובי זלצר (בשיריהם “הנני כאן”, “השר משה מונטיפיורי”, “רוזה”, “לא נפסיק לשיר” ועוד). הוא הוציא אלבומים רבים, בהם אלבומים עם שירים ורומנסות בלאדינו ושירי שבת ומועדים. הוא הרבה לבצע שירים רומנטיים ונחשב כמי שמיזג בשיריו בין מזרח למערב, כשביצועיו שילבו מוזיקת פופ עם נגיעות מזרחיות (כמו למשל בשיר “רוזה”). גאון הרבה לבצע שירי אהבה לארץ ישראל ולירושלים (בהם “שלום לך ארץ נהדרת”, “מעל פסגת הר הצופים” ועוד). איפה את אהובה פלייבק קריוקי
במשך תקופה נחשב גאון ל”זמר הבית” של סיירת מטכ”ל ואף כתב לכבודה את “שיר היחידה” שאותיותיו חקוקות באנדרטה לזכר קרב קולה.
כמו כן ביצע את השיר “גולני שלי”. לאחר מבצע “צוק איתן” פנה עופר מנדלוביץ’, אביו של סמ”ר עוז מנדלוביץ’ שנהרג במבצע, אל יוצרי השיר אפי נצר ועמוס אטינגר, כדי שיוסיפו לו עוד בית המדבר על המבצע. שלושתם פנו אל יהורם גאון כדי שיבצע את השיר מחדש, וזה הסכים לכך.
הוא קשר קשרי ידידות עם בכירים בצה”ל כרמטכ”ל לשעבר דוד אלעזר, האלוף רחבעם זאבי והרמטכ”ל לשעבר דן שומרון. במלחמות ישראל, החל ממלחמת ששת הימים ואילך, הופיע כרבים מהאומנים בפני חיילים בשדות הקרב
גאון שיחק במספר סרטים ישראלים, אשר רובם זכו להצלחה. “כל ממזר מלך” מ-1968, “מצור” ב-1969, ו”הפריצה הגדולה” מ-1971 שבהן שיחק את דמות הצבר הלוחם. ב-1971 כתב, ביים ושיחק בסרט “אני ירושלמי”, אוטוביוגרפיה מצולמת עליו ועל משפחתו הירושלמית. הסרט לווה בשירים בביצועו של גאון שכתבו חיים חפר ודובי זלצר, ובהם שירים שהפכו ללהיטים, כגון: “הנני כאן”, “השר משה מונטיפיורי” ו”אני עושה לי מנגינות”.
עוד סרטים ששיחק בהם: “קזבלן” מ-1973 הגרסה הקולנועית והמצליחה של המחזמר. בסרט “מבצע יונתן”, המגולל את סיפור “מבצע אנטבה”, בו שוחררו חטופי המטוס שנחטף לאוגנדה, גילם גאון את דמותו של המפקד שנפל במבצע, יוני נתניהו. הסרט, אשר הופק זמן קצר לאחר האירוע, זכה להצלחה בינלאומית ואף היה מועמד לפרס אוסקר. עבור הסרט הקליט גאון את השיר “ארץ צבי”. כמו כן שיחק בשנות השמונים בסרטים “כביש ללא מוצא”, ו”המאהב” (על פי ספרו של א.ב. יהושע). ב-2004 עשה גיחה מחודשת לקולנוע לאחר שנים רבות כששיחק בתפקיד אורח בסרטו של יוסף סידר “מדורת השבט”.
הקריירה הטלוויזיונית שלו עשירה אף היא. בשנות השמונים הוא כיכב בסדרה הקומית-סאטירית המצליחה “קרובים קרובים” בדמות יורם, האב ההיפוכונדר. בשנת 1998 שיחק במיני סדרת הדרמה “בלש בירושלים” וב-1999 שיחק בסדרת הדרמה “מר מאני”. בשנים 2005-2003 הגיש בערבי שבת את תוכנית האירוח והבידור “שישי בגאון” בערוץ הראשון. בשנת 2005 הופיע בפרק האיחוד של “קרובים קרובים”. כמו כן, באותה שנה חתם על חוזה טאלנט בשידורי קשת והחל להגיש תוכנית אירוח בשם “ערב טוב ישראל”. בשנת 2007 שימש כשופט בתוכנית הכישרונות “הדבר הגדול הבא” בשידורי רשת, ובראשית 2008 שיחק בתוכנית הסאטירה “גם להם מגיע” בערוץ 10. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
משנת 2009 מנחה את תוכנית הילדים “גאון של אבא” המשודרת בטלוויזיה החינוכית. בשנת 2010 כיכב לצד יוסי פולק במיני-סדרה הדרמטית “נבלות”, ששודרה ב-HOT3.
בשנת 2011, שיחק בסדרת הדרמה של “yes”: “אורים ותומים” בתפקיד הרב גרנט, ובסדרה הקומית “סברי מרנן” בתפקיד סילבן חסון.
יהורם גאון ומנחם גולן בערב הדרן לקולנוע הישראלי
בשנים 2011–2013 גאון השתתף בצוות המנטורים של תוכנית הטלוויזיה בית ספר למוסיקה, במסגרת ערוץ 2, בשתי עונות ברצף.
ב-2015 גילם את דמותו של בוריס השומר בסרט גויאבות.
בקיץ 2015 שימש כשופט אורח בתוכנית המציאות הפייטן של ערוץ 20. המשיך לעונה השלישית של בית ספר למוסיקה ביחד עם קרן פלס, שרית חדד ורוני דלומי. ובאותה שנה גילם את דמותו של סיימון בסדרה המדרשה.
גאון נהנה מתמיכה כלל ישראלית ואינו מזוהה עם עמדה או מגזר מסוים, וזאת על אף שבמהלך כל שנות פעילותו הרבה לעסוק בעניינים פוליטיים-ציבוריים. כשחקן, היה לגאון תפקיד בולט במחזמר הפוליטי-ביקורתי “קזבלן”. משני תפקידים אחרים הוא פרש מנסיבות פוליטיות-ציבוריות; הוא הפסיק להגיש את פרקי הסדרה תקומה, משום שגאון סבר כי אחד מפרקיה, “בילאדי בילאדי”, הוא פרו-פלסטיני, וכן עזב את התוכנית גם להם מגיע לאחר שהתקשה לעמוד בגל הביקורות שהופנו כלפי התוכנית וספציפית אליו.
בשנות התשעים הציג את מועמדותו למועצת העיר ירושלים, ונבחר כחבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות. גאון נבחר למשך שתי קדנציות למועצת העיר ירושלים מטעם מפלגה עצמאית שעמד בראשה. בתפקידו זה הוא קידם תמיכה בלימודי נגינה בכלים המקובלים במוזיקה מזרחית קלאסית. אולם באופן כללי לא הייתה לו השפעה ציבורית בתפקידו זה משום שבקדנציה השנייה היה באופוזיציה ומשום שמיעט להגיע אל מועצת העיר.
הדימוי של גאון כזמר לאומי הביא לבחירתו לשיר בטקס קבלת פרס נובל לשלום ב-1994, בו זכו יצחק רבין ושמעון פרס. בשנת 2000, כאשר ראש הממשלה דאז אהוד ברק נתקל בהתנגדות רחבה בישראל ליוזמתו המדינית לחלוקת ירושלים, גייס את תמיכתו של גאון במאבקו על דעת הקהל, על ידי שימוש בתדמיתו הירושלמית השורשית. למרות זאת, בתוכנית הרדיו שלו ביום ששי גאון משמיע לא פעם אמירות אוהדות כלפי המתנחלים. גאון הביע תמיכה גם בבחירתו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
גאון מגיש החל מ-1997 תוכנית אישית בימי שישי בצהריים ברשת ב’ בשם “גאון ברדיו”, בה הוא מדבר על אירועים אקטואליים שקרו באותו שבוע ומביע את דעותיו האישיות לגביהן.
בשנת 2011 התראיין גאון לאלון כץ, אז סטודנט מאוניברסיטת אריאל ואחר כך כתב ברשת המקומונים של ידיעות תקשורת, ותקף בחריפות את התמלילים של חלק מהמוזיקה הים-תיכונית שהשתלטה בשנים האחרונות על הרדיו. הוא כינה אותם “זבל איום שהשטן לא ברא”. עם זאת, ציין לטובה זמרים מזרחיים מסוימים כגון שלמה בר ואביהו מדינה. הראיון צוטט בידיעות אחרונות וגרר מחאות רבות של הזמרים המזרחיים ומעריציהם. בתוכניתו השבועית הסביר גאון, שאין הוא חוזר בו מדבריו, אך הבהיר שהמוזיקה המזרחית היא ראויה וטובה, אף על פי שיש בה, “הרבה חצץ”, כלשונו.
גאון הוא קונסול הכבוד של הונדורס בישראל. כמו כן, הוא משמש כחבר נשיאות עמותת ארקאדאש – קהילת יוצאי טורקיה בישראל. גאון הוא חתן פרס ליבהבר מטעם מכון שכטר למדעי היהדות לשנת 2011. הפרס ניתן עבור תרומה משמעותית להשגת סובלנות דתית ופתיחות תרבותית בישראל.
בשנת 2013 הודיע גאון על כוונתו להופיע בסבסטיה אשר בשומרון. למרות ביקורת בשמאל, הוא לא ביטל את הופעתו ואמר בראיון לערוץ 7 כי הוא “מרשה לעצמו להופיע בגאווה בכל חלק של ארץ ישראל”.
יהורם גאון ובני גנץ בעת קבלת דוקטור לשם כבוד באוניברסיטת בר-אילן
ב 18 במאי 2015 אוניברסיטת בר-אילן העניקה ליהורם גאון תואר דוקטור לשם כבוד.
בשנת 1976 כשהוא כמעט בן 37, הכיר גאון את אורנה גולדפרב שהייתה אז בת 16 בלבד. לאחר כחצי שנה, במרץ 1977 כשביקשו להינשא, הדבר עורר סערה ציבורית, ובית המשפט המחוזי בחיפה לא התיר להם להינשא עקב גילה הצעיר של גולדפרב, שרק בעוד חודשיים ימלאו לה 17 שנים. לאחר מספר ימים הגישו השניים ערעור לבית המשפט העליון בראשותו של הנשיא יואל זוסמן, אך הערעור נדחה. בסופו של דבר השניים התחתנו כחוק ב-26 ביולי 1977 תחת חופה בבית כנסת בירושלים כאשר הרב עובדיה יוסף מקדש אותם. לאחר מכן המשיכו למסיבת הנישואין שנערכה במלון המלך דוד בירושלים. במאי 1978 גאון וגולדפרב חגגו את הולדת הבן משה, וגם את יום הולדתה ה-18 של גולדפרב. ב-1981 נולדה הבת הילה.
בשנת 1986, תוך כדי דיונים סוערים, התגרשו השניים לאחר סכסוך מתוקשר שחשף בין היתר כי בחודשים האחרונים שכר גאון בלשים פרטיים אשר צילמו והקליטו את גולדפרב במצבים אינטימיים עם גבר אחר. מאוחר יותר התחתנה גולדפרב עם עו”ד זרח רוזנבלום – מי שהיה עורך דינה לאורך כל משפט הגירושים מגאון, ואשר נפרד מאשתו וילדיו בשביל גולדפרב. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
לאחר רוב שנותיו שבהן נולד וגדל בירושלים, ולמרות דימויו הציבורי כירושלמי, מתגורר גאון, נכון ל-2016, ברמת השרון.
הפזמון יכול להיות כל קטע בשיר, בעל אופי מוזיקלי, קצבי, קולי, או כפי שהוא בדרך כלל, שילוב של כל אלה, אשר נקלט בקלות על ידי המאזין ואשר עוזר לשיר להתבלט. מגוון העקרונות של הפקה הנחשבת לטובה בפופ הם נרחבים ולכן, כאשר האדם העומד מאחורי המוזיקה הוא כותב, או מפיק, או מעבד מוכשר, אזי, כמעט מובטח כי התוצאה הסופית תהיה מבוססת על מספר רעיונות מוזיקליים החוזרים על עצמם כדי לגרות את אוזנו ואת עניינו של המאזין.
טכניקות ההפקה של מוזיקת הפופ עוקבות מקרוב אחרי האופנות המוזיקליות השולטות. בדרך כלל, ז’אנרי משנה של מוזיקה חתרנית שאינה מוזיקת הזרם המרכזי של הפופ, הם בעלי ההשפעה העיקרית על ההפקה של הזרם המרכזי של הפופ. המפיקים המבוקשים ביותר היום, הם לעתים, מוזיקאים הנמצאים בחזית של המוזיקה החדשנית ביותר. אצל בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, ריהאנה, קייטי פרי, ביונסה ואמני פופ מפורסמים אחרים בשנים האחרונות, ישנן השפעות חזקות של ראפ והיפ הופ ורית’ם אנד בלוז. ההשפעה שהיא קצת יותר חדשנית כיום היא ההופעה המחודשת של הסינתסייזרים. אני איתך אברהם טל פלייבק
ברוב המקרים במוזיקת הפופ, מפיק התקליטים הוא דמות מרכזית בתהליך היצירה. הוא זה שבוחר את השירים וגם זה שקובע את הסאונד ואת אופי המוזיקה.
סוג ייחודי של מוזיקת הפופ הם השירים אשר מכונים “בלדות האהבה”. אלו הם שירים בעלי קצב איטי אשר מילותיהם מאופיינות ברגשנות ותכניהם נסובים סביב הנושא הרומנטי באהבה. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
בדרך כלל, המוזיקה נגישה מיידית לכל מי שנוטה להשתתף בתרבות זו, גם אם הוא טירון מוזיקלי. מוזיקת פופ מוצלחת, שלרוב נמדדת במונחים של הצלחה מסחרית, מבוצעת בדרך כלל על ידי מבצעים צעירים, כריזמטיים, מושכים, לבושים בצורה אופנתית ואשר מסוגלים לרקוד היטב. כותבי השירים והמעבדים נשארים לרוב עלומי שם לקהל הרחב.
ראשיתה של מוזיקת הפופ היא בשנות ה-60 של המאה ה-20, מעט אחרי מהפכת הרוק אנד רול בעשור הקודם. בעוד להקות הרוק שקמו החל משנות השישים ואילך התיימרו ליצור יצירה בעלת ערך אמנותי, יוצרי הפופ של שנות השישים אמנם התרחקו בהדרגה מהצליל המקורי של הרוק אנד רול, אך נותרו נאמנים לשאיפה ליצור מוזיקה קלילה וקליטה הפונה אל הקהל הרחב.
בסוף שנות ה-80 של המאה ה-20 ניסה המפיק פרנק פריאן ליצור מופע בו המבצעים נמצאים בחזית הבמה ומבצעים תנועות בשפתיהם כאילו הם שרים, אך למעשה הקול הוא הקלטת קולם של זמרים אחרים (“תזמורת בצורת”). לתוצאה קראו מילי ונילי והיא הצליחה מסחרית עד אשר נתגלתה התרמית והתברר כי לצמד המופיעים אין שום קשר להפקה המוזיקלית. כיום, חלק מכוכבי מוזיקת הפופ עדיין משתמשים ב”פלייבקים” אך בכאלה שהוקלטו על ידם באולפן מראש. אותם כוכבים מסבירים זאת בכך שמטרתם היא לא לכסות על כישורי שירה ירודים, אלא לשמור על טיב הביצוע למרות שקשה מאוד לבצע את השיר תוך כדי הריקוד האינטנסיבי הנפוץ במוזיקת הפופ. מבקרי תופעה זו טוענים לעומתם, כי בהופעה חיה יצירת המוזיקה החיה (מושרת, מנוגנת או שתיהן יחד) היא לב העניין וצריכה לקבל קדימות על פני דברים הנחשבים בעיניהם למשניים כמו ריקוד והופעה תיאטרלית.
רבים מבקרים את המסחור של מוזיקת הפופ, ואת הנטייה, הקיימת לטענתם, לראות את רווחי חברות התקליטים, כשיקול בלעדי המתגבר על השיקולים האמנותיים. הטענה היא כי חברות התקליטים בוחרות מבצעים צעירים ונאים ללא קשר ליכולתם המוזיקלית ומשווקות אותם בכל ערוצי השיווק למטרת מכירת מוצר מוזיקלי רקיד שקהל היעד שלו הוא ילדים לפני או בתחילת גיל הנעורים. סגנון פופ זה מכונה בלעג “טין פופ” (Teen Pop, בתרגום חופשי: “פופ לבני נוער”).
תדמיתם של כוכבי הפופ נחשבת לעתים כחשובה יותר מהמוזיקה אותה הם יוצרים. עקב כך, כוכבי פופ ומנהליהם עושים מאמצים גדולים כדי להקרין את הדימוי המבוקש על ידם דרך ביגוד, קליפים המוקרנים בטלוויזיה, חדירה לידיעות באמצעי התקשורת הפופולריים ובאמצעים דומים נוספים. ואמנם, אמני ולהקות פופ רבים, מתוכננים ונבנים מראש על פי השאיפה להשיג דימוי מסוים. איפה את אהובה פלייבק קריוקי
רידת הפופולריות של הרוק הישראלי שהחלה בעשור הקודם, אף התגברה בעשור הראשון של המאה ה-21, מסיבות דומות. המצב הביטחוני הקשה, ובפרט האינתיפאדה השנייה בתחילת העשור הביאו להעדפה ציבורית של מוזיקה קלילה יותר, והצלחתן של תוכניות ריאליטי מוזיקליות כגון כוכב נולד חיזקו נטייה זו. במרכז המוזיקה הישראלית של תקופה זו עומדים סגנונות הפופ והמוזיקה מזרחית, ורוב היוצרים הצעירים משתייכים אליהם. עם זאת, בניגוד לתקופות קודמות נחשב הרוק בעיני המבקרים והציבור כיצירה “גבוהה” יותר מהמוזיקה הפופולרית והתגברה ההערכה ליוצרים בתחום זה.
בתחילת העשור המשיכה להיות יצירת הרוק מועטת ומרוכזת בעיקר בידי יוצרים ותיקים, אך עם זאת הופיעו יוצרים חדשים שאף נתנו ביטוי לסגנונות והשפעות חדשות. בין היוצרים הצעירים הללו התבלט כבר בשנת 2000 שלומי שבן, שבאלבום הבכורה שלו ניכרה השפעה של רקעו הקלאסי וכן שפה הומוריסטית ועשירה, מה שזיכה אותו בהערכה רבה כמו גם בהצלחה מסחרית. יוצרת צעירה אחרת שהחלה את פעילותה בתקופה זו היא רונה קינן, שאלבומה הראשון יצא בשנת 2004, וזכתה לשבחים רבים ולקהל אוהד כיוצרת של רוק אישי ומקורי. באותה שנה יצא גם אלבום הבכורה של נעם רותם, סולן להקת הבריטפופ הישראלית קרח תשע שהתפרקה מספר שנים קודם לכן, שיצירתו מתאפיינת בדומיננטיות של גיטרות חשמליות ובטקסטים אישיים.

עגלת קניות