מחרוזת שירי פסח קריוקי עם שירה

 150.00

מק"ט: אין מידע קטגוריה:

מחרוזת שירי פסח קריוקי עם שירה

שמחה רבה
עבדים היינו
בצאת ישראל
משה בתיבה
מה נשתנה
והיא שעמדה
אחד מי יודע
חד גדיא
דיינו
סולם: Eb
אורך פלייבק: 07:05

האזן לדוגמית פלייבק / קריוקי

חַג הפֶּסַח (או בשמו המקראי: חַג הַמַּצּוֹת) הוא חג יהודי מקראי, הראשון מבין שלוש הרגלים. פסח נחוג במשך שבעה ימים, מט”ו בניסן ועד כ”א בניסן[1] בארץ ישראל וכ”ב בניסן בחוץ לארץ שם מציינים את יום טוב שני של גלויות. היום הראשון והאחרון מכונים “ימים טובים”, והימים שביניהם מכונים “חול המועד”. פסח מציין את יציאת בני ישראל מעבדות במצרים לחירות, שחלה לפי המקרא בליל היום הראשון לחג, לאחר מכת בכורות. היום האחרון לחג, המכונה שביעי של פסח, מציין לפי חז”ל את נס קריעת ים סוף.
מצוות החג המרכזיות הן איסור אכילה, הנאה ובעלות על חמץ במהלך כל החג, ומצוות עשה של אכילת מצה וסיפור יציאת מצרים בלילה הראשון של החג, הוא ליל הסדר. בליל הסדר מצווה מן התורה לאכול מצה ומרור ולספר על יציאת מצרים, ומדברי חכמים גם לשתות ארבע כוסות יין. בזמן שבית המקדש היה קיים, התקיימו בחג הפסח גם מצוות עלייה לרגל, הקרבת קורבן פסח בערב החג ואכילתו בירושלים בלילה של ליל הסדר. לאחר חורבן בית המקדש מצוות אכילת מרור בליל הסדר היא מדברי חכמים.
סיפור יציאת מצרים והיציאה לחופשי מעבדות לחירות המבטאים את מהות החג, הפכו את החירות לסמל תרבותי ודתי אוניברסלי. המונח “יציאה מעבדות לחירות” השאוב מחג הפסח הפך לביטוי שגור בשפה העברית בהקשרים שונים.

סוג קובץ

פלייבק, קריוקי

עגלת קניות