לפני שנפרדים חיים משה פלייבק

 99.00

מק"ט: אין מידע קטגוריה:

לפני שנפרדים חיים משה פלייבק

לפני שניפרדים חיים משה האזן לדוגמית פלייבק

האזן לדוגמית קריוקי/כתוביות

 


חיים משה נולד בשנת 1955 למשפחה שעלתה מתימן, וגדל בשכונת מורשה ברמת השרון. אביו רצה שיגדל להיות רב, כמו סבו, אולם חיים נמשך לצלילי המוסיקה הים תיכונית. בנוסף למוזיקה דתית מסורתית, הוא החל להתוודע למוזיקה יוונית, טורקית, ערבית, והופיע בחתונות ובר מצוות. מאוחר יתר עבד בבית דפוס, ובשנות השבעים התגייס לצה”ל.
חיים משה החל את דרכו המוזיקלית באמצע שנות השבעים, כשחבר לזמר דקלון ללהקת “צלילי הכרם”. הצמד הופיעו בעיקר באירועים ובמועדונים עם שירי עם ישראלים, תוך שילוב פיוטים תימניים עם צלילים ערבים ומוזיקה פופולרית לתקופה. הצלחתה המידתית של הלהקה נמשכה מספר שנים, עד שבשנת 1982 התפרקה הלהקה והשניים פנו כל אחד לדרכו.
עם פירוק “צלילי הכרם” בתחילת שנות השמונים החל בקריירה עצמאית וכבר בשנת 1979 הוציא אלבום סולו ראשון בשם “שבח אשיר” שבו שר בעיקר שירי מסורת תימניים “שלום לבוא שבת” לצד שירים שכתב לו אביהו מדינה “אלייך”, “שיר לדרך”.
בשנת 1980, יחד עם המפיק משה בן מוש, הוציא את האלבום “שירים אל תוך הלילה” ובו ביצע חיים משה ממיטב שירי החפלות של אז “מטדור”, “יעוואזל פאלפילו”, “את נערה”.
פריצתו הגדולה הגיעה בשנת 1982 עם הוצאת האלבום “אהבת חיי”, אשר כלל את הלהיטים “לינדה”, “אמא”, “סמדר” (שנכתב על ידי משה עצמו), וכמובן שיר הנושא של האלבום “אהבת חיי”. את שאר השירים כתבו ציון שרעבי, אריס סאן, אביהו מדינה ואחרים.
בשנת 1984 יצא אלבומו השלישי “תן לזמן ללכת”. מרבית האלבום נכתב והולחן בידי היוצר אביהו מדינה, יחד עם הכותבים ציון שרעבי וחיימוב וגם בו דאג חיים משה לנפק להיטי ענק כמו שיר הנושא ו”ממה אתה בורח” “לבד יושבת” “למה אל” “ילדונת” (שבוצע גם על ידי הזמר ישי לוי) יחד עם שיר ישראלי מיוחד שנכתב על ידי הכותבת נעמי שמר בשם “רומנסרו לתל אביב”.
בשנת 1985, יצא לאור אלבומו הרביעי “להיות זמר”, ששיר הנושא שלו זכה להצלחה מרובה כמו גם השירים “מה עם הילד” (שמאוחר יותר זכה לחידושים על ידי הזמרת זהבה בן והזמר איציק קלה) וכן השיר “עד כלות הנשימה” שזכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר המזרחי. את מרבית השירים בו כתבו ציון שרעבי ואורי חיימוב.
בסוף אותה שנה הוציא חיים משה ‘אלבום ביניים’ אותנטי בשם “צעד תימני” שבו שילב בן הקלאסיקות ששר אז לצד שירים שאהב בערבית.
באותה השנה גם השתתף חיים משה בסרט “כאסח‏”‏ ובו שר שירים מאלבומיו הקודמים (ביניהם הלהיט “לינדה”) ומאלבומו שיצא שנה מאוחר יותר (ביניהם הלהיט “למה אל”).
אלבומו הבא “תודה”, שנכתב כולו בידי עוזי חיטמן והיה לאלבום הראשון שלו שכל כולו התבסס על שירים יוונים. שיר הנושא של האלבום “תודה” היה ללהיט ענק והפך לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית, לצד להיטים נוספים כמו “תני לי”, “הלאה הלאה” שגם הפכו ללהיטים גדולים.
באותה השנה הוציא לאור חיים משה גם את האלבום “כל נדרי”, אלבום בסגנון ישראלי יותר שגם שיר הנושא שלו, שכתבה לאה לופנפלד, הפך ללהיט גדול יחד עם שירים נוספים “בואו נשיר לארץ יפה” “לחיים” “זה סימן” וחידוש לשיר “ואולי” של המשוררת רחל.
גם באלבומו הבא “עוד יום עולה” (1987) חיים משה המשיך לשתף פעולה עם הכותב עוזי חיטמן ויחד יצרו עוד הלהיטים: “עוד יום עולה”, “על סף דלתך” “היא לקחה אותי” “מן הקולות” “אך ליבי יוצא” ועוד.
בשנת 1988)יצא לאור האלבום “נשבע”. “נשבע” היה אלבומו הארוך והמצליח ביותר של משה עד אותה התקופה, עם 14 רצועות. שיר הנושא זכה וזוכה עד היום להצלחה רבה כשהוא מושמע בטקסי סיום טירונות בצה”ל ואף מלווה זוגות רבים ברגעים המרגשים של כניסתם אל החופה. (בנוסף השיר הזה זכה לגרסאות כיסוי רבות, בהן של דורית ראובני, טל סונדק, דליה עמיהוד, לינט, שרי ברק ועוד).
למרות להיטיו האחרונים, חלה ירידה בפופולריות של משה בשלהי שנות השמונים.
ב-1989, הוא הוציא לאור את האלבום “חי לאהבה”, כששנה לאחר מכן הוציא לאור את האלבום “ממעמקים קראתיך” שהכיל שירי שבח לירושלים והצליח כמעט בלעדית במגזר החרדי, ולאו דווקא בחילוני.
ב-1992 הוציא לאור אלבום נוסף בשם “הביתה” שבו נמצא אחד מהמגה להיטים של חיים משה “הקולות של פיראוס” (או בשמו המקורי “חלום ים תיכוני”).
לאחר פסק זמן בן שלוש שנים יצא לאור אלבומו הבא של משה, “איזו מין אישה” (1995), שבו כיכבו שיר הנושא “איזו מן אישה”, “ברחובות העיר”.
ב-1994 שר חיים משה את “ירוק בעיניים”, שיר האליפות הרשמי של מועדון הכדורגל, “מכבי חיפה” אשר נכתב על ידי עוזי חיטמן.
באותה שנה יצא לאור האלבום “דברי אלי” שמילות שיר הנושא נכתבו על ידי אהוד מנור הפך ללהיט ענק יחד עם שירים נוספים באלבום זה כמו “את כבר לא איתי” ו”מילים של שלום” דואט בעברית וערבית עם הזמרת סוהיר דלאל.
בשנת 1998 השתתף חיים משה בפרויקט “עבודה עברית” ושם ביצע את השיר “הנני כאן” של הזמר יהורם גאון.
ב-1998 הוציא לאור את האלבום “התמונות שבאלבום”, בו שיתף פעולה עם טובי הכותבים: עוזי חיטמן (“אהבנו”), אהוד מנור (“עיישה”), זאב נחמה (שכתב את שיר הנושא “התמונות שבאלבום”, “סניוריטה”) והוציא לאור המון להיטים.
במהלך שנת 1999 הקליט יחד עם זמר צעיר בשם לידור יוספי את הדואט המצליח “תני לי”.
בשנת 2000 לערך חזרו חיים משה ודקלון לשתף פעולה ויחד יצרו את האלבום הכפול “סוגרים מעגל” ובו הם מביאים ביצועים חדשים לכל הקלאסיקות ששרו בתקופת “צלילי הכרם”.
בשנת 2002, כחלק מפרויקט “שניים סוכר” הקליט חיים משה יחד עם חברו הזמר יואב יצחק את אחד הלהיטים הגדולים שלהם “עד סוף העולם” למילותיו של יוסי גיספן וללחן של הזמר שמעון בוסקילה.
אלבומיו הבאים של חיים משה הניבו לו הצלחה לא רעה, אך רוב הפופולריות שלו בהמשך הדרך נשענה בעיקר על הקלאסיקות שלו.
במהלך שנת 2007, לאחר הפסקה בת מספר שנים, יצא לאור האלבום “קרוב ללב” ובו שיתף פעולה עם הכותבים החדשים של אותה תקופה אשר יצרו להיטים כמו “אחד כמוני”, “הכוכב שלי” וכן השיר האחרון שמשה הקליט למילותיו של חברו עוזי חיטמן “מהשנייה הראשונה”
בשנת 2008, יצא לאור אלבום אוסף, “הדואטים” ובו הדואטים הנבחרים שחיים משה הקליט במהלך הקריירה עם חברים כגון: דקלון “כואב ושר לך”, אבנר גדסי “מנגן ושר “, שלומי שבת “שמרי על עצמך”, יואב יצחק “עד סוף העולם”, ליאור נרקיס “אותך לצידי”, ליאור פרחי “כמו ילדה”, רון שובל “סלחי לי”, בנו גדי משה “בלגאנים” וכן ביצוע מפתיע יחד עם שלישיית “מה קשור” לשיר “נפרדנו כך” ועוד.
בשנת 2010, יצא חיים משה עם המופע “אהבנו” לסיבוב הופעות שזכה להצלחה רבה ברחבי הארץ.

עגלת קניות