אבא עומר אדם פלייבק קריוקי

 39.00

מק"ט: אין מידע קטגוריה:

אבא עומר אדם פלייבק קריוקי

האזן לדוגמית פלייבק עומר אדם שלומי שבת

האזן לדוגמית קריוקי/כתוביות

 


שלומי שבת נולד וגדל ביהוד, לאמילי ואברהם שבת בן למשפחה מיוצאי טורקיה. שבת לא השלים את לימודיו בתיכון “מקיף יהוד”, הוא שירת בצבא כנהג אמבולנס בחיל הרפואה ולאחר שירותו הצבאי פצח בקריירת שירה במועדונים בניו יורק, שבה גילה את קרבתו למוזיקה המזרחית. על אף הצלחתו בארצות הברית, אלבומו הראשון, “מן החושך חזרתי”, שהוציא בשנת 1986, נחל כישלון חרוץ.
את הפריצה הגדולה עשה שבת בשנת 1989, עם הלהיט “בגלל הרוח”, שהלחינה אחותו לאה שבת למילים של מיכה שטרית. השיר הקדים את אלבומו השני העונה לאותו השם שיצא באותה השנה. בעקבות הצלחת האלבום בכלל, והלהיט בפרט, הפך שבת לאחד מכוכבי המוזיקה הגדולים בארץ, עם השתתפות בקדם אירוויזיון של 1991 עם השיר “מכאן” שזכה במקום החמישי, חבירה מוזיקלית לבעז שרעבי וללהקת “החברים של נטאשה” ואפיון סגנוני כזמר בלדות מוביל. באותה השנה הוא גם השתתף לראשונה בפסטיגל עם השיר “בזכות הסלסה” שזכה במקום השישי.גם אלבומו השלישי, “אל תלכי רחוק מדי” מ-1991, שכלל שירים המושפעים מהמוזיקה הדרום אמריקנית, זכה להצלחה רבה. באותה השנה השתתף בשנית בפסטיגל עם השיר “כשהייתי ילד” שזכה במקום השביעי.
בשנת 1993 הוציא שבת את אלבומו הרביעי, “שעה אחת ביחד”, שהושפע מהמוזיקה הספרדית, אך זכה להצלחה בינונית בלבד, ולהתרחקות מהקהל המערבי. המשבר ארוך השנים התאפיין בריחוק תקשורתי ולטענת שבת עצמו, בתסמיני דיכאון. ב-1994 השתתף שבת בפעם השלישית בפסטיגל עם השיר “לנצח צעירים” שזכה במקום האחרון. ב-1998 הוציא שבת את אלבומו החמישי, “שלומי שבת”, שנטה לקו ספרדי-צועני, וזכה גם הוא להצלחה בינונית בלבד.
את החזרה לקדמת הבמה עשה שבת בשנת 2000, באמצעות הלהיט “לכל אחד יש”, דואט משותף לו ולליאור נרקיס, שהלחין שבת למילים של עוזי חיטמן. השיר הוקלט לאלבומו של נרקיס “רק איתך”, זכה להצלחה גדולה, ונבחר כ”שיר השנה” במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג’. כעבור שנה נכלל השיר באלבום דואטים מצליח של שבת, “שלומי שבת וחברים”, שבו השתתפו בין השאר גם ארקדי דוכין וגידי גוב. האלבום מכר יותר מ-200,000 עותקים.
רוכב על גל ההצלחה, הוציא שבת אלבום אוסף, החל להופיע בתיאטרון קיסריה, והקליט את אלבומו השביעי, “זמן אהבה”, שיצא ב-2003. האלבום התאפיין כנוטה יותר לכיוון הפופ-מזרחי, עם להיטים כמו “החוף של טרפטוני”, “בשם האהבה” ו”זמן אהבה”. האלבום כלל גם את השיר “הרי את מקודשת”, שכתב עוזי חיטמן לזכר הזוג ויקי כהן ומוטי בוטיל שנהרגו באסון ורסאי.
בשנת 2006 הוציא שבת אלבום דואטים נוסף, “חברים 2”, שכלל דואטים עם שירי מימון, פבלו רוזנברג, גד אלבז ומשה פרץ. באותה שנה התנסה במשחק לראשונה, במחזמר “כמו בסרט”, לצד הראל מויאל ומיקי קם.
בשנת 2007 חבר שבת לפבלו רוזנברג, והשניים יצאו לסיבוב הופעות, שתועד על גבי DVD ותקליטור. המופע כלל שיר אחד חדש, “אבא”, שכתב והלחין דורון מדלי. השיר זכה להצלחה גדולה, והפך לאחד משיריו האהובים ביותר של שבת.
בשנת 2008 הקליט שבת גרסת כיסוי לשירו של עוזי חיטמן “ניגונה של השכונה” עבור הפרויקט “עבודה עברית”.
בספטמבר של אותה שנה הוציא את אלבומו “אני שר אלייך”, שהגיע למעמד אלבום זהב בתוך מספר שבועות מיום צאתו. ב-19 באוגוסט יצא הסינגל הראשון מהאלבום, “תרצי בי”, שהלחין שבת למילים של השחקנית אפרת בוימולד. בנובמבר יצא הסינגל השני מהאלבום, “מלאכית” שכתב והלחין זיו רובינשטיין.
בין החודשים דצמבר 2008 וינואר 2009 השתתף שבת בפסטיגל, בתור אמן אורח.
ביוני 2010 יצא אלבומו ה-12 של שבת, “שתדעי”. באלבום נכלל הלהיט “שתדעי”, שהיה לשיר המושמע ביותר ברדיו בשנת 2010 לפי נתוני אקו”ם. כמו כן הצליחו מהאלבום הסינגלים “לומר לך ש..” ,”מה ששלי שלך” ו״ואני שר״. בתוך חודש הגיע האלבום למעמד אלבום זהב, על מכירות של למעלה מ-30,000 עותקים. בהמשך זכה האלבום למעמד פלטינה על מכירות של למעלה מ-40,000 עותקים.
ביוני 2011 הוציא את הסינגל “את בנשמה” מאלבומו ה-13 במספר. בראיון לנדב בורנשטיין סיפר על תהליך ארוך של חזרה בתשובה והתקרבות לדת, שהשפיע על הטקסטים והלחנים של האלבום. ב-15 באוגוסט 2011 שודר סרט דוקומנטרי של שבת שנקרא “שלומי שבת מודה אני”, העוסק בתופעה של חזרה בתשובה בקרב מוזיקאים, ובו משתתפים דוד דאור, קובי אפללו, דין דין אביב, אייל גולן, קרן פלס, אודי דוידי ועוד.
בינואר 2012 השתתף שבת בתוכנית The Voice ישראל בתור שופט ומנטור (מדריך מוזיקלי למתמודדים שאותם בחר). צחי הלוי, שהיה הפיינליסט של שלומי, לא הצליח להעפיל לדו-קרב הסופי.
ב-19 בפברואר 2012 הוציא לאור שבת אלבום כפול בשם “אחד לנשמה/ אחד למסיבה”. האלבום הורכב מתקליטור אחד של שירים שקטים ותקליטור שני של שירים קצביים. מבין השירים הקצביים התפרסמו השירים “את בנשמה” ו”גשם אהבה”, ומבין השירים השקטים התפרסמו “מתאהב בך” ו”יש לך”. השיר “יש לך” זכה בתואר “שיר השנה” במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ לשנת תשע”ב.
ב-12 בדצמבר 2012 שבת המשיך והשתתף בתוכנית The Voice ישראל עונה שנייה בתור שופט ומנטור. לינה מחול, שהייתה הפיינליסטית מהנבחרת של שלומי, הצליחה להעפיל לדו-קרב הסופי ואף זכתה בתוכנית.
בשנת 2013 השתתף בפעם החמישית בפסטיגל בתור זמר אורח ועשו בערוץ הילדים ספיישל שירי שלומי שבת בהשתתפות כוכבי הפסטיגל ומנחי ערוץ הילדים.
בשנת 2013 שלומי שבת זכה בטקס נבחרי ילדים 2013 בתור זמר השנה.
בשנת 2014 עלתה התוכנית The Voice ישראל בעונתה השלישית, בה שוב השתתף שבת כמנטור.
דורון מדלי גדל ברמת השרון, בוגר מגמת התיאטרון בתיכון “אלון”, בית הספר למוזיקה YAMAHA וחוג המשחק של “הבימה”. בצבא שירת כמדריך חובשים ומדריכים בבה”ד 10. את הקריירה שלו החל כעוזר במאי של ירון מאירי (“חברה טובה”/קבוצת אורפאן), כשבמקביל למד בבית הספר למשחק מול מצלמה של שרון אלכסנדר, להקת הפלמנקו של מיכל נתן ובקבוצת הגאגא של אוהד נהרין ולהקת בת שבע.
מאז ועד היום, ביצע תפקידים בכירים בתעשיית הטלוויזיה והמוזיקה בישראל, כגון: מנהל הפקה אמנותי “כוכב נולד” (עונה 1-4), מנהל אמנותי ומלהק “אייל גולן קורא לך”, במאי טקס “שרים בכיכר” (יום הזיכרון לחללי צה”ל של עיריית ת”א, 2003-2015), במאי טקס פרסי אקו”ם (2003-2015), במאי השיר הישראלי לאירוויזיוןוניהול אמנותי של הזמרים המצליחים עומר אדם ושלומי שבת.
עם השנים, הפך מדלי לאחד מכותבי הלהיטים המצליחים בישראל, עם למעלה מ-200 להיטים ופסי קול לסדרות טלוויזיה. בשנת 2008 הוציא את אלבום הבכורה שלו “תהום”, כשאת מרבית שירי האלבום כתב והלחין. אלבומו של דורון מאוזכר בספרה של נאוה מקמל עתיר – “אות מאבשלום”. השניים הופיעו ברחבי הארץ עם ההרצאה בעקבות הספר.
זוכה פרס אקו”ם- להיט הרחבות של ישראל לשנת 2014- שגעת טרפת (ליאור נרקיס), כמו כן בדירוג הרשמי של 10 הלהיטים של אותה שנה, זכה מדלי גם במקום ה 3 עם “תל אביב” (עומר אדם) ובמקום ה-5 עם “מהפכה של שמחה” (עומר אדם וליאור נרקיס).

עגלת קניות